Dijital dönüşümün nabzını tutuyoruz

İstatistikler oldukça çarpıcı... Dijitalleşen şirketlerin kaynaklarını artırmadan, gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyüttüğü biliniyor. Karlılıklarını ise sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştiriyor, pazar değerlerini sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirleyebiliyorlar. Tüm bu veriler, dijitalleşmenin en basit araçlarına olan ihtiyacı açıkça gösteriyor.

Peki dijitalleşme konusunda iş dünyasının profesyonelleri ne diyor? Dijital yenilikler iş dünyasında nasıl bir dönüşüm sağlıyor? Dijital değişimin liderleri olarak adlandırılan CDO’ların Türkiye’deki şirketlerde yeri ne?

MY Executive olarak, 10 yıldır üst düzey yönetici ve bağımsız yönetim kurulu temini konusunda birlikte çalıştığımız kurumların iş ve çözüm ortağı olarak hareket ediyoruz. Başarılı bir iş ortağı olarak gelecek trendleri takip edip paydaşlarımızla paylaşmak en büyük önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu nedenle, global şirketlerde hızla yükselen yeni bir trendi sizlerle paylaşmak istiyorum.Bu yeni trend, dijital dönüşüm ve dijital dönüşümün iş sonuçlarına yansımasını sağlayan yeni yöneticiler Dijital Dönüşüm Direktörleri (CDO-Chief Digital Director). Dijitalleşmenin iş dünyasında yarattığı dönüşümün giderek etkisini artırması doğrultusunda bu sayımızı dijital dönüşüme ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin konuyla ilgili görüşlerine ayırmayı tercih ettik.

MY Executive ekibi dijital dönüşümle ilgili durumu detaylı olarak ele alan kaynak niteliğinde önemli bir anket gerçekleştirdi. Bankacılık, hızlı tüketim, perakende, telekom, enerji ve otomotiv sektörlerinden üst düzey 158 yöneticinin katıldığı anketin sonuçlarını "Dijital Dönüşüm Direktörleri, Zamanı Geldi mi? Ne Söylüyor, Ne Düşünüyorlar?" isimli kitabımızda bir araya getirdik. Dijitalleşmeyle ilgilenen sektör bağımsız tüm iş insanları için önemli mesajlar içeren kitapta konuyla ilgili iş dünyasının önde gelen CEO, üst düzey yönetici, iş adamı ve akademisyenlerinin görüşleri de yer alıyor.

Araştırmamıza katkı sağlayan isimler:
Tuncay Özilhan (Anadolu Holding)
Hakan Ateş (DenizBank)
Kaan Terzioğlu (Turkcell)
Mehmet T. Nane (CarrefourSA)
Gökhan Öğüt (Vodafone Türkiye)
Tamer Saka (Kibar Holding)
Yenal Gökyıldırım (Media Markt)
Ferruh Tunç (KPMG Türkiye)
Ali Rıza Ersoy (Siemens Türkiye)
Barış Karakullukçu (Mudo)
Tansu Yeğen (SamsungElectronics Türkiye)
Semih Şeftali (Esse)
Hulusi Acar (Doğtaş Kelebek)
Ufuk Dinç (BankPozitif)
Lale Saral Develioğlu (Yıldız Holding)
Nevgül Anbarlılar (Yıldız Holding)
Levent Kızıltan (Eczacıbaşı Holding)
Nevgül Bilsel (Kliksa)
Yakup Doğan (Yapı Kredi)
Ahmet Hasanbeşeoğlu (EY Türkiye)
Alpagut Çilingir (PepsiCo Türkiye)
Elsa Pekmez Atan (Finansbank/Enpara)
Görkem Köseoğlu (ING Bank)
Hakan Akbaş (AlbrightStonebridgeGroup)
Mehmet Buldurgan (Şirket Ortağım)
Hande Ocak (Quattro Business Consulting)
Tuncer Köklü (Ata Yatırım)
Alper Ceylan (Vestel Şirketler Grubu)
Ahmet Eryılmaz (Infina Yazılım)
Prof. Dr. Metin Çakmakçı (Anadolu Sağlık)
Özer Şimşek (Axa Sigorta)
Prof. Dr. Cem Ersoy (Boğaziçi Üniversitesi)
Açıl Sezen (Bloomberg HT)
Bülent Kutlu (BeewayGroup)

Dijital dönüşüm rekabet avantajı sağlıyor

İş dünyası profesyonellerinin büyük çoğunluğu dijital dönüşümün iş yapış biçimlerinde önemli değişimlere yol açacağı ve öncelikli bir konu olduğunda hem fikir. Anketimize katılan yöneticilerin yüzde 96.64’ü de dijitalleşmeye şirket olarak önem verdiklerini dile getiriyor. Şirketlerin yüzde 48’inin dijitalleşmeyi yönetim kurulunda öncelikli konuları arasında yer aldığı da araştırmada çıkan sonuçlar arasında yer alıyor.

Dijitalleşme, iş süreçlerinde rahatlama sağlarken rakipler karşısında da önemli bir rekabet üstünlüğü elde etmeyi sağlıyor. Rekabetin yoğun olduğu şu dönemlerde rekabet konusunda bir fayda sağlaması dijitalleşmeyi yöneticiler nezdinde daha da önemli bir konuma taşıyor. 158 yöneticinin yüzde 81’i en fazla rekabet avantajı, yüzde 72’si ise müşteri bağlılığı ve yeni müşteri kazanımı sağladığını belirtiyor. Yüzde 62’lik bir oran da dijitalleşmenin verimliliği pozitif etkilediğini dile getiriyor.

Global şirketlerin yüzde 25’inde CDO bulunuyor

Teknolojik gelişmelerin hızla ilerlemesi nedeniyle şirketler hem dijital altyapıyı bilen hem de müşteri beklentilerini karşılayabilecek yeni yöneticilere ihtiyaç duyuluyor. İşte bu ihtiyaç doğrultusunda artık ’Dijital Dönüşüm Direktörü’ (Chief Digital Officer – CDO) adıyla yeni bir yönetici kadrosu şirketlerde yerini alıyor. Gartner’ın raporu şirketlerinyüzde 25’inin dijital dönüşüme liderlik eden CDO’ları istihdam ettiğini gösteriyor. Dünyada büyük holdinglerin bünyesinde görmeye başladığımız CDO’ların sayısı Türkiye’de de hızla artıyor.