Geleceğin pozisyonu CDO

Teknolojik  gelişmelerin hızla ilerlemesi nedeniyle şirketlerin dijital dönüşüme ayak  uydurması önemli bir ihtiyaç haline geldi. Dijitalleşme, şirketlerin  müşterileriyle daha yakın bağlantı kurmasını ve iletişimini kolaylaştırmasını  sağlıyor.Son yıllarda, dijitalleşmenin önemini hızla artırmasıyla ulusal ve  uluslararası arenada şirketlerin hem dijital altyapıyı bilen hem de müşteri  beklentilerini karşılayabilecek ve bu dönüşümü doğru yönetecek yeni yöneticilere  ihtiyaç duymaya başladı. İşte bu ihtiyaç doğrultusunda artık ’Dijital Dönüşüm  Direktörü’ (Chief Digital Officer – CDO) adında yeni bir rol gündeme geldi.

CDO kimdir?

Çoğu  uzmana göre CDO, veri ve teknoloji sayesinde iş yapış tekniklerini yeniden  şekillendiren ve müşteri odaklı düşünerek ürün ve hizmetlerin nasıl  dijitalleştirileceği konusunda şirkete yön veren, dijital dönüşüme şirket  içinde liderlik eden bir konumda olmalı. CDO, şirketin her kademesinde nasıl  daha da dijitalleşebileceğinin peşindedir. CDO, CIO’dan farklı olarak, günlük  IT işlerinden sorumlu değildi, onun görevi şirketin her kademesinde nasıl daha  da dijitalleşebileceğinin peşinde olmak. CDO, teknolojik altyapıyı da pazarlama  faaliyetlerini çok iyi bilen bir yönetici olmalı.

CDO hangi departmandan olmalı?

CDO’ların hangi  departmandan görevlendirilmesi ve hangi departmanla bağlantılı olduğu konusunda  bazı farklılıklar bulunuyor. Yöneticilerin bir bölümü dijital gelişmelere daha  hakim oldukları için Bilgi Teknolojileri Direktörü (CIO)’nün CDO pozisyonu için  uygun olduğunu belirtirken, diğer bir görüş de dijitaleşmenin en çok pazarlama  faaliyetlerini etkilediği ve müşteriye ulaşım konusunda daha tecrübeli  oldukları için Pazarlama Direktörü (CMO) pozisyonunun daha uygun olduğunu  belirtiyor. Dijital dönüşümün hangi yöneticiye bağlı olduğuna baktığımızda, yüzde  36,29’u bilgi teknoloji direktörlüğüne, yüzde 28,23’ü pazarlama direktörüne,  yüzde 9,68’i operasyon direktörüne bağlı olduğunu belirtiyor.

Dijital dönüşümün iş  dünyası için çok önemli olduğunu düşünen yöneticilerin oranı çok yüksek olmasına  rağmen, çok yeni bir pozisyon olması nedeniyle henüz şirketlerin bünyelerinde  bir CDO bulunmuyor. Kısa sürede dünyadaki artışa paralel olarak Türkiye’de de  birçok şirkette CDO’ların yer alacağını ve CDO’ların şirkete kattığı artılar  üzerine daha çok konuşacağımızı söylemek yanlış olmaz.