Şirketlerin varlığını koruması için dijital dönüşüm şart!

Mehmet Tevfik Nane, dijital dönüşümün, perakende sektöründe yer alan şirketler için, gelecekte de var olmaları açısından, en büyük gereklerden biri olduğuna dikkat çekiyor.

Perakende, dijitalleşmenin en yaygın olduğu sektörlerden biri. Teknolojiyle birlikte tüketicinin satın alma davranışlarındaki radikal değişimler, bu sektörde dijital dönüşümün itici gücünü oluşturuyor. Son olarak CarrefourSA Genel Müdürü olarak görev yapan perakende sektörünün önemli isimlerinden Mehmet Tevfik Nane, CarrefourSA’nın dijital dönüşüm için 2015 yılında 50 milyon TL’lik yatırım yaptığını belirtiyor. Ona göre teknolojinin gerisinde kalmamak için tüm şirketler dijital dönüşüme geçmeli.

Nane: "Yaşamımızın her anında dijital bir dünyaya geçiş yaptık. Günümüzde teknolojiyi her alanda kullanıyoruz. Dolayısıyla CarrefourSA olarak günü yakalamak ve tüketicilerimize daha erişilebilir bir CarrefourSA sunmak adına, dijital alanda yenilemeleri hayata aldık, almaya da devam ediyoruz.

Günümüzde özellikle akıllı cihazların hayatımızı büyük ölçüde yönlendirdiğini gözlemliyoruz. Online pazarın gıda dışı kategorilerindeki oyuncu sayısı, bu pazardaki rekabeti üst seviyelere çekti. Market tarafında ise rekabetin önümüzdeki dönemde ciddi şekilde artacağını düşünüyoruz. Müşteri memnuniyeti, görünür olma ve her anlamda hizmet, perakende sektörünün olmazsa olmazlarından. Bu nedenle, online sitenin olması, müşterilerin her yerde var olduğumuzu görmeleri açısından büyük önem taşıyor."

Entegre pazarlama dönemi başladı

Dijitalleşmeyle entegre kanal yapısına geçildiğini belirten Mehmet Nane:

"Tüketici alışkanlıkları değişirken ürün ve hizmet alımlarında iyi bir deneyim sunma yaklaşımı yaygınlaşıyor. Dijital ekonominin yeni trendi olan omni-channel, tüm perakende kanallarının entegre olması anlamına geliyor. Bir önceki trend olan multi-channel pazarlama, tüketiciyi herhangi bir kanalda yakalamayı anlatırken omni-channel pazarlama ise bütün kanalların entegre çalışmasını ve temelde fiziki kanalların desteklenmesi anlamına geliyor. Omni-channel, multi-channel’a göre kesinlikle daha entegre bir pazarlama modelini temsil ediyor."

Mağazalar yepyeni bir formata bürünecek

"Sektörde dijitalleşme uçtan uca, tedarikçiden tüketiciye yaygınlaşıyor. Ama bu süreçte standartların uygulanması, altyapının ve teknolojinin güncel ve aktif kullanımda olması, kanalların heterojenlikten tam entegre homojen bir yapıya dönüşmesi önemli noktalar.

Mağazalar yakın gelecekte daha çok alışveriş deneyimini tamamlayan ve dağıtım rolü üstlenen bir role sahip olacak. Gelecekte müşteriler mağazalara ürünleri ve ürün çeşitlerini yakından görmek için gidecek ve mağazadaki alışveriş pencerelerinden alışveriş yapacak. Kısacası, mağazalar teknolojinin daha etkin kullanılacağı alanlar haline gelecek. Bugünkü haliyle yüksek stok yükü ve yüksek hizmet kalitesi gerektiren perakende modellerinin değişeceğini öngörüyoruz.

Günümüzde kullanılan doğru teknolojiler ve yalın iş modelleri şirketleri başarıya götürüyor. Hayatı ve dolayısıyla işlerimizi kompleks hale getirmek müşteriye bir değer yaratmıyorsa bundan vazgeçiyoruz ve yalınlaşıyoruz. Bu anlayışı benimseyen şirketler, öncelikli olarak her türlü operasyon sürecinden tasarruf edecektir."